Igra Čovječe ne ljuti ima bogatu povijest

Društvene igre popularne su više-manje otkada postoji društvo, jer su se ljudi oduvijek voljeli zabavljati. Tijekom vremena, a pogotovo u 19. i 20. stoljeću, društvene igre koje se igraju na nekoj vrsti igrače ploče poharale su svijet. Ipak, kako su se razvijale, tako je i broj pravila rastao, a igranje je postajalo sve kompliciranije i duže – što je svakako loša vijest za sve početnike. 

Upravo zbog toga, najpopularnije društvene igre nisu one s puno pravila, već one jednostavne i zabavne, poput klasika koji su mnogi od nas igrali već u vrtiću – igre Čovječe ne ljuti se.

Stoljeće tradicije ove igre na ploči

Društvena igra Čovječe ne ljuti se u verziji kakvu je svi poznajemo postoji još od davne 1908., kada ju je osmislio i dizajnirao Josef Friedrich Schmidt – iako svojim dizajnom veoma podsjeća na indijsku igru Pachisi, kolumbijski Parques, američke Parcheesi i Trouble te engleski Ludo. 

Inačica koju mi poznajemo na tržište je izbačena 1914. te je do sada prodana u preko 70 milijuna primjeraka, što je impozantan broj čak i ako se u obzir uzme da u ovom obliku postoji više od sto godina. Jednostavna pravila i malen broj potrebnih dodataka učinio je ovu igru omiljenu među svim generacijama.

Postavljanje ploče i figurica

Osnovna pravila igre Čovječe ne ljuti se nisu se znatno mijenjala od samih začetaka, iako postoji nekoliko inačica danas. Igra zahtijeva najmanje dva, a najviše četiri igrača, iako postoje igrače ploče koje omogućuju igru za najviše šest igrača odjednom. 

Svaki igrač ima četiri pijuna u svojoj boji, a cilj igre je prijeći cijeli krug po poljima ploče, od početka pa sve do završnih polja. Prvi igrač koji sva četiri pijuna postavi na završna polja pobjeđuje, iako se to može činiti mnogo jednostavnije no što zapravo je!

Bitna pravila za igranje

Jedini element sreće u ovoj društvenoj igri je kocka, koja određuje za koji broj polja se možete pomaknuti. Pri početku igre (a nekada i kada određeni igrač nema pijuna na ploči), igrač kocku baca tri puta u nadi da će dobiti broj šest, koji omogućuje da jednog pijuna premjestimo na ploču. Imate li pak već aktivnog pijuna na ploči, šestica vam omogućuje i da ju iskoristite za kretanje – ili izvadite još jednog pijuna – a nakon šestice igrač ima pravo ponovno bacati kocku. 

Brojevi dobiveni na kocki ne mogu se podijeliti između više pijuna, što zna biti poprilično nezgodno kada zadnji pijun mora doći na završno polje, jer vam je za kretanje potreban točno određen ili manji broj na kocki.

Taktika za pobjedu u igri

Igra Čovječe ne ljuti se sigurno nije prva igra koja bi vam pala na pamet kada biste razmišljali o igrama u kojima morate taktizirati. Ipak, postoji nekoliko načina na koje dobra taktika može pomoći u pobjedi, čak i uz nepredvidiv element sreće. Mnogi igrači šesticu, koja je sveti gral igre, koriste kako bi što prije stigli do završnih polja. 

Ipak, više aktivnih pijuna omogućuje veću šansu da nabasate na suparničkog pijuna i stanete na isto polje kao i on, što će njega natjerati da se vrati natrag u kućicu, van igre. Iako ova taktika povećava mogućnost da će jedan od vaših pijuna biti pojeden, negativne posljedice su manje s obzirom da ne morate čekati da vam pijun izađe iz kućice, već s preostalima možete nastaviti utrku do cilja.

Razne varijante ove društvene igre

Jednostavna pravila igre Čovječe ne ljuti se pretvorila su je u igru koja je popularna među raznim generacijama. Vrijeme igranja ponajviše ovisi o sreći i broju igrača, no u prosjeku se vrti oko 30 minuta – što je relativno kratko, uzmete li u obzir slične društvene igre. Osim klasične verzije s pločom, može se pronaći i: 

  • putna verzija
  • verzija za djecu (s velikim pijunima)

Često se igra i na zabavama, kao igra pijenja, a sve je popularnija i na raznim festivalima gdje ju  možete igrati timski, kao pijun.

Društvene igre

Društvene igre popularan su izbor zabave već stoljećima. Osim klasičnih igara s pločom, postoje i razne druge vrste društvenih igara, poput onih kartaških ili onih razgovornih, kao na primjer kaladonta. Dok neke društvene igre poput UNO-a i Crnog Petra služe samo za razbibrigu, druge poput Dungeons and Dragonsa imaju gotovo kultne fanove.

Ako ih dosad niste igrali, dajte im priliku i možda i vi postanete jedan od ljubitelja igranja društvenih igara.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>